Lubomír Šára: Málotřídní škola - přípravy na vyučování

Výchovy » Hudební výchova

Hračky

Že si s hračkami hrají jen děti? Ale kde. S mnohými hračkami si rádi hrají i dospělí. Tak třeba takové vláčky nebo autodráhy. S vláčky a autíčky si rádi pojezdí i tatínkové. A muzika - to je také hra, hra s notami.
Výstupy pro žáka:
- podle svých schopností zpívá intonačně čistě písně
- poznává hudební nástroje podle obrázku

Bydliště

Muzikanti a zpěváci hodně jezdí po světě. Koncerty se konají v různých městech i zemích. Hráči jsou tak stále na cestách. Proto je pro ně důležité, aby se měli kam vracet, aby byli někde doma. Někteří skladatelé svůj vztah k rodné zemi vyjádřili dokonce hudbou.
Výstupy pro žáka:
- intonuje písně podle notového zápisu, orientuje se v něm
- poznává tóny ve stupnici C dur

Zima

Zima za okny. Bílý kraj a mrzne jen praští. Za okno můžeme dát láhev limonády a když si na ni ráno vzpomeneme, je láhev popraskaná a z limonády je rampouch. To, co včera teklo, je dnes tvrdé jako kámen. I v zimě si ale můžeme zpívat.
Výstupy pro žáka:
- vyjádří obsah jednotlivých částí poslechové skladby
- rozpozná 2/4 takt

Vánoční hudba

Vánoční svátky jsou nejen dobou dárků, ale i návratem ke starodávným zvykům. Tak třeba dříve lidé dodržovali půst, děkovali přírodě za její štědrost, zpívali. A také poslouchali v kostele vánoční hudbu.
Výstupy pro žáka:
- intonace písně podle notového zápisu, orientace v něm
- hraje na jednoduché hudební nástroje

Výletníci

Proč vlastně chodíme na výlety? Můžeme zažít různá dobrodružství a hlavně poznat mnoho nových věcí. Člověk by se měl pokoušet objevovat něco nového. Proč si občas neudělat výlet i za hudbou, kterou dosud neznáme?
Výstupy pro žáka:
- rozliší jednotlivých tónů ve stupnici C dur
- vyjádří obsah jednotlivých částí poslechové skladby

Valaši

Valaši obývají východní část Moravy - Valašsko. Jsou milí, chytří, silní. Chtějí mít pořád dobrou náladu. Nejsou líní, odvedou kus poctivé práce.
Výstupy pro žáka:
- rozpozná 2/4 takt
- poznává hudební nástroje

Dřina a zábava

Každý, kdo se rozhodne, že se naučí hrát na nějaký hudební nástroj, musí počítat s tím, že ho čeká dlouhá a těžká práce. Musí přimět své ruce a prsty, aby ho poslouchaly. Poté se učí hrát z not a dělat pořádnou muziku.
Výstupy pro žáka:
- rozliší jednotlivé tóny ve stupnici C dur
- intonuje písně podle notového zápisu, orientuje se v něm

Na horách

Na hory jezdíme hlavně za čerstvým vzduchem. Lákají nás také k tomu, abychom zde prožili nějaké dobrodružství. Setkáme se tu i s některými zajímavými věcmi, třeba s ozvěnou.
Výstupy pro žáka:
- vyjádří obsah jednotlivých částí poslechové skladby
- vyjádří vzestupnou a sestupnou melodii pohybem

Hledáme odpověď

Hledání odpovědi na položené otázky je ve škole poměrně běžné. Otázky nás čekají i v hudební výchově, zkusíme si společně zahrát hru na otázku a odpověď.
Výstupy pro žáka:
- rozezná tóny ve stupnici C dur
- hraje na jednoduché hudební nástroje
- poznává hudební nástroje při hře

Starosti s muzikou

Muzika je tu sice proto, aby dělala lidem radost. Ale každou radost si musíme alespoň trochu zasloužit. A naučit se hrát na nějaký hudební nástroj rozhodně není jen tak. Většina hudebních začátků je spojena se starostmi. Ale určitě to stojí za trochu toho odříkání.
Výstupy pro žáka:
- zpívá podle svých možností intonačně čistě
- orientuje se v notovém zápisu

Předchozí   1 2 3 4 5 6 7 8   Další
Uživatel:
Heslo:
Nemáte účet?